5 Ocak 2011 Çarşamba

SEÇTİKLERİM (2010)

sezona iyi başlayıp sonradan çaptan düşen futbol takımlarının sezon sonu klişesidir: "biz gönüllerin şampiyonuyuz." bu cümle, her on söylenişinden birinde ancak gerçektir. 2010 yılında en çok okunan on yazıyı yayınlamıştım, şimdi de "gönlümün şampiyonları"nı yayınlıyorum...



10) artık sevmeyeceğim: istanbul'u sevmekten vazgeçişimi yazdım...





9) geri dönmek: "benim istanbul'umda hala sigara içilir vapurda, kimse vapurları kaldırıp, yerlerine deniz otobüsü geçirmekten bahsetmez. rakının yanında en güzel sigara gider hala. galata köprüsü'nün en güzel yanı, güneşli bir günde okulu kırıp karaköy yönüne - özgürlüğe - yürümektir. benim istanbul'umda arkadaşlarım hala serseri ve devrimcidir."




8) mephisto vs. faustus: istvan szabo'nun "mephisto"sundan yola çıkarak sanat-siyaset ilişkisi üstüne bir karalama: "o 'sadece bir tiyatrocu'dur. ve 'sadece bir tiyatrocu' olduğu için bir böceğe dönüşmüştür..." 




 7) edelweißpiraten: faşizme kul olmayı reddeden, yaşamlarını bir "vicdani red"de çeviren "aslanayağı korsanları"nın ("edelweißpiraten") hikayesi...




6) geceye övgü / gece insanları: gand'dan ve benden geceye ve geceleri yaşayanlara birer güzelleme; ikisini birbirinden ayırmak içimden gelmedi...




5) resimlerini çöpe atan adam: "bir adam tanıdım, resim çiziyor, ama ressam değil." 




4) yaşlanmak: otuzuncu yaşın hatırına yaşlanma fikriyle bir hesaplaşma...








3) "jedem das seine": weimar'ın yanıbaşındaki toplama kampı buchenwald'ın ve tutsakların özgürlük mücadelesinin hikayesi: "milan kundera 'insanın iktidara karşı savaşı, hafızanın unutmaya karşı savaşıdır' demişti. buchenwald'da, dachau'da, ausschwitz'te yaşanan vahşeti unutmamak da; bizim - bugün yaşayan insanların - toplama kamplarında, savaşlarda hayatını yitiren ve yaşananlara tanıklık eden bütün insanlara, ama sadece onlara değil, aynı zamanda kendimize ve belki de daha doğmamış çocuklara borcumuz."




2) hayaletler ve ben: kendilerini toplama kamplarına götüren trenler için bilet almak zorunda bırakılanları unutmamak için...








1) ben seni unutmayacağım: hiç unutmadığım, hiç unutamayacağım kardeşim carlo giuliani'nin anısına...


1 yorum:

diego armando prekazi dedi ki...

carlo yazısı efsaneydi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...