9 Mart 2011 Çarşamba

A.C.A.B. - XXIX


bu sefer resmin bir de yazı eki var. gazetecilerin hakkında insanları bilgilendirme iddiasında bulundukları konulara dair bilgilerinin kimi zaman sıfır olduğunu gösterdiğinden ilginç buldum. nürnberg'de yayınlanan günlük gazete "nürnberger zeitung"un bir tam sayfasını graffiti konusunu ayırırken, şehrin duvarlarını süsleyen A.C.A.B. yazıları gözünden kaçmayacak kadar uyanık bir gazeteci bu metni kaleme almış:

"günlük yaşamda graffiti bir sanat değil, küstahça bir terbiyesizlik. spreycilerin en sık tercih ettiği, elektrik dağıtım kutuları estetik nesneler değil, ama çoğu spreyci "tag" adı verilen akıcı isim yazma stiline bile hakim olmadığından ve basitçe adını, örneğin "acab" (bir türk ismi) yazdığından, boyayla kirletilmiş hali daha da çirkin oluyor. açık ki, kimi türk gençleri önyargıları güçlendirmeye ve sarrazin tarafından yakılan ateşe yağ dökmeye gereksinim duyuyor." 
lütfen bir daha avrupa'da basının ne kadar harika olduğunu söylemeyin bana...

PS bilmeyenler için: A.C.A.B. "all cops are bastards"ın kısaltması...

3 yorum:

ozdmroz dedi ki...

Sürekli görüyordum blog'da geçenlerde araştırdım. Anlamını öğrenmek için, çok hoşuma gitti, çok beğendim babamın eski polis olmasına rağmen :)

outlaw dedi ki...

@ozdmroz,

kimseyle zaten kişisel olarak bir derdim yok. mesele daha çok polis kurumunun toplumsal işleviyle, bir de polislik mesleğinin insanların kişiliğine verdiği hasarlarla. ki öyle illa da (en dar anlamıyla) siyasi bir şeyi de kastetmiyorum, mesela hepimiz tanık olmuşuzdur mutlaka parkta bira içen gençlerin polis tarafından nasıl kontrol edildiğine. polisin gücünün yettiği karşısında aslan kesilmesini vs.

ozdmroz dedi ki...

@ outlaw,

samimi şekilde söyleyebilirim şunu, babamdan biliyorum en yakın, o teşkilatta resmen faşist düşünceler öğreti halinde idi, -şimdi ise malum cemaat öğretileri hakim- birebir tanık olmuştum. Polis kurumu, döneminin hangi siyasi düşüncesi hakim ise o yönde davranışlar sergiler. Hele ki şu dönemde polis devleti olduk artık, daha çok copunu sokan polisler görürüz "öpüşmeyin", "bira içmeyin" diye. sonuna kadar katılıyorum a.c.a.b.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...